Een Sales Dashboard is vaak gekoppeld aan een CRM pakket, maar het heeft ook de mogelijkheid om de platforms die gebruikt worden voor bijv. mailings en social media te koppelen. Hierin wordt ontzettend veel data opgeslagen, en al die data kan pas goed benut kan worden, als het wordt omgezet tot informatie. En daarbij helpt een dashboard u zeker!
Wilt u meer inzichten in de klantdetails, het effect weten van uw marketingcampagnes, conversiepercentages, verkoopcijfers per regio of per contactpersoon, maar bevindt alle data zich in verschillende systemen? Geen probleem! Met een BI tool kunnen al deze bronnen samengevoegd worden in een interactief en real-time dashboard, zodat u altijd up-to-date inzicht heeft waarmee u kunt sturen!
Alle dashboards die Data-Dingen ontwikkeld worden voor u op maat gemaakt! Ik werk niet met een standaard template, maar bouw het dashboard geheel naar uw wensen! Wilt u weten hoe dat proces er uit ziet? U leest het hier!
Met een dashboard voor uw sales afdeling heeft u altijd real-time inzicht in de situatie zodat gericht actie kan worden genomen. Ook bespaart u tijd doordat het dashboard gekoppeld wordt aan uw databronnen en systemen en automatisch kan worden ververst. Het geeft u één versie van de waarheid in plaats van dat op verschillende plaatsen binnen de organisatie allerlei losse rapportages gemaakt moeten worden. Zo kunt u sturen op data in plaats van alleen maar op het gevoel!